onsdag 13 januari 2010

Sova på rätt håll...?

För nåt år sen försökte jag inreda en pysselhörna i vårt sovrum, men det blev aldrig riktigt bra. Trivdes aldrig med att gå upp och sätta mig i det där hörnet.
Så nu flyttar jag ner en våning. Möblerar om och bär böcker. Men framförallt försöker jag få in alla tyger, garner, pennor, penslar, papper, m.m, m.m, m.m, i det lilla rummet där datorn och symaskinen hittills varit ensamma.

Mitt i allt flyttandet kom jag plötsligt på den geniala idén att jag kanske mått så dåligt det senste året p.g.a. att jag sovit på fel håll! En del hävdar ju att man ska sova med huvudet åt ett speciellt väderstreck... och nu flyttade vi tillbaka sängarna som de stod förut. Jag tror att jag helt enkelt bestämmer att det är så och att jag från och med nu kommer att må superbra! Så är det absolut!! Tankens kraft...;-)

HÄR står sängarna igen nu:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också funderat på det där med väderstreck. När 7-åringne bytte rum och fick sova åt andra hållet la hon sej "som Pippi" i sängen.

Sedan kan det ju vara energibanor (eller vad det heter) precis där ni sov. Också störigt.

Hur eller hur så är ju tankens kraft stor så själva förändringen räcker nog för att sova gott!

Maria sa...

Jag tror att det kan påverka. Vissa lägen känns helt enkelt inte rätt. Sonen sover väldigt oroligt och har ofta huvudvärk sedan jag ändrade hans säng. Funderar på hur jag ska kunna möblera om hans rum för att få sängen i ett annat läge men ändå behålla ett praktiskt rum. Inte helt lätt, tyvärr.