fredag 1 januari 2010

01012010 Hemkomsten


Nu flyttar jag "hem" igen. Hem till Livslustigt.


Jag skrev mitt allra första blogginlägg - under namnet Livslustigt - sommaren 2005. Då hade vi haft dator i ett halvår och mina kunskaper var minst sagt begränsade. Det var verkligen en ny värld som öppnade sig. Jag skrev och skrev. Fick kommentarer och kommenterade hos andra. Fick vänner.
Men så plötsligt började jag fundera över vem som läste, och drabbades av nån slags blogg-paranoia. Tänk om någon jag kände läste...? Jag vände och vred på formuleringarna och vägde varje ord på guldvåg. Det blev tråkigt att skriva på det sättet.

Sedan dess har jag bloggat på alla möjliga ställen, under olika namn, men förr eller senare kommer de där tankarna tillbaka igen. Nu är jag trött på att vara hemlig och flytta omkring hela tiden. Trött på att grubbla mera över hur jag skriver än vad jag skriver. Nu kastar jag av mig alla förklädnader och skriver precis vad jag vill och så får väl vem som vill läsa, känd eller okänd.

När det gäller namnet - Livslustigt - så bara fanns det där när jag startade den där första bloggen och har sedan följt mig på olika sidor och forum. När jag under en period hade en enskild firma var namnet självklart. (Den finns dock tyvärr inte kvar p.g.a. diverse skattetekniska orsaker.) En hemsida finns också , men den kommer jag av nån okänd anledning inte längre åt... måste ta tag i det. Också.
Livslustigt känns i alla fall som "jag". Det är mitt namn, där jag känner mig hemma istället för hemlig.
Dessutom låter det positivt och det är något jag behöver just nu.

Inga kommentarer: