fredag 1 januari 2010

En frusen dag.


Det har varit en KALL dag. Strax efter tolvslaget slutade fjärrvärmen att fungera, och kom sen inte igång igen förrän nu på kvällen. Ett tag fick vi sätta in en värmefläkt för att inte bli alldeles förfrusna. Inte kul! Men - som sagt - nu fungerar det igen.

Har suttit här och fixat med bloggar på olika ställen. Det finns för- och nackdelar med dem alla, men eftersom blogger är det jag känner bäst till så blir det nog att jag stannar kvar här. Det jag inte gillar är att jag inte kan skriva inlägget i word och sedan klistra in det här. Det borde gå, men jag lyckas inte med det. Risken med att skriva direkt är ju att man råkar radera allt innan det publicerats (vilket jag lyckats med ett antal gånger... )
Annars är största svårigheten just nu att över huvud taget lyckas skriva något. Det är som om alla ord fastnat inombords. Antar att enda sättet är att försöka skriva, skriva, skriva i alla fall, utan att tänka efter allt för mycket. Tänkte faktiskt till och med försöka skriva ihop en tillbakablick över det senaste decenniet. Kanske slå till med ett och annat nyårslöfte också när jag ändå är igång...? Men det får bli en annan dag, för nu har jag en
bok som väntar...

Inga kommentarer: