torsdag 18 februari 2010

Jag skulle ha skrivit...

Jag skulle ju skriva här varje dag...

Jag skulle ha skrivit om släktforskningens detektivarbete. Om hur spännande det faktiskt är att leta och försöka tyda gamla skrifter.

Jag skulle ha skrivit om att vi haft två utbytesstudenter från Shanghai boende hos oss i en vecka. Om hur roligt och intressant det var. Och om hur tomt det plötsligt blev när de reste vidare.

Jag skulle också ha skrivit om sonen som äntligen lyckades komma ut och segla i söndags. Han sydde klart ett nytt segel för nån månad sen, men sedan dess har det varit så mycket is att det varit omöjligt att komma ut. Nu lyckades vi till slut med gemensamma krafter få i jollen så han kunde stilla sin nyfikenhet och konstatera att det nya seglet såg ut precis som han tänkt sig.

Om det och mycket annat skulle jag ha skrivit.
Men nu gjorde jag inte det.

Och sen kunde jag ju alltid ha skrivit att det snöar. Igen.


Februarisegling:

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja visst är det så...så mycket borden och måsten här just nu så jag tror jag rymmer till en öde ö
;)
Kram S

Maria sa...

Segling i februari, det känns nästan exotiskt!
Tack för kommentar hos mig, välkommen åter!